Foredragsholdere

Terje Formoe Terje Formoe
Kaptein Sabeltann
ÅPNING AV MEDIEPULS 2012

Historien om Kaptein Sabeltann er som Norges svar på Walt Disney.Gjennom over 20 års hardt arbeid har Kaptein Sabeltann utviklet seg til en av Norges fremste merkevarer innen opplevelse og underholdning.

Eivind Ljøstad og Harald Jakobsen Eivind Ljøstad &
Harald Jacobsen

Sjefredaktør og adm.dir., Fædrelandsvennen AS
FRA PAPIRAVIS TIL MERKEVAREN FÆDRELANDSVENNEN

Eivind og Harald begynte samtidig i Fædrelandsvennen i 2010. Sammen har de igangsatt den omfattende jobben med å modernisere mediehusets presentasjon av nyheter og innhold for leserne.

Ole Petter Nyhaug Ole Petter Nyhaug
Gründer og partner, Onlive Reseach AS
MORGENDAGENS MARKETING: FRA HOLDNING TIL HANDLING, FRA SOSIALE TIL KONTEKSTUELLE MEDIER

Ole Petter er blant Norges fremste fagpersoner innen forbrukerinnsikt, markedsanalyse og trender. Som globalt ansvarlig for trendanalyse og innovasjon i Synovate har han vært rådgiver for noen av verdens ledende merkevarer om fremtidsstrategier, deriblant Coca-Cola, Audi, IKEA, Heineken og Unilever.

Paal Fure Paal Fure
CEO, Isobar AS
DEN NYE RENESSANSEN OG DEN MODERNE FOLKELIGHETEN – KONSEKVENSER FOR MARKETING OG KOMMUNIKASJON

Paal er en av Nordens mest innovative byråledere, og sluttet i 2010 som toppsjef i Vizeum for å starte Isobar. Paal har spisskompetanse innen marketing og merkevarebygging, og har jobbet mye med fremtidsorientering og trendanalyser for Nordens mest ambisiøse kunder som direktør i Opinion, Bengal Consulting og i JBR McCann.

Øyvind Solstad Øyvind Solstad
Kommunikasjonsrådgiver, Carat Norge
NÅR ALLE ER ONLINE HELE TIDEN OVERALT

Øyvind er en av Norges fremste eksperter på sosiale medier og mobil. I tillegg til å være kommunikasjonsrådgiver i mediebyrået Carat, driver han sin egen nettside – oyvindsolstad.no. Han har tidligere jobbet som teknologirådgiver i NRK og var redaktør i NRKs teknologiblogg NRKbeta.no

Jan Grønbech Jan Grønbech
Country Manager, Google Norge
THE GOOGLE WAY

Internettæraen kan deles i to: før og etter Google. Så stor betydning har Googles teknologi hatt å si for utviklingen. Googles laboratorium har vært arnested for revolusjonerende digitale nyvinninger som stadig endrer internett. Mr. Google i Norge har preget internett bransjen i Norge i mange år, og er alltid like full av energi og ny kunnskap.

Maria Aas-Eng Maria Aas-Eng
CEO, PHD Norge
NYE PLATTFORMER + NY TEKNOLOGI = MER MÅLRETTET ANNONSERING

Før Maria ble sjef for mediebyrået PHD i Norge, var hun digitaldirektør i kommunikasjonshuset Dinamo. Maria startet i 2007 søkeselskapet Outrider, og hun har bakgrunn som leder i digitale selskaper innen e-handel, rådgivning, søkeordsmarkedsføring og sosiale medier.

Anders Wilstedt Anders Willstedt
Daglig leder, INMA
ØKE MARGINENE? DYKK INN I DEN DIGITALE VERDEN

Anders har lang og bred erfaring fra internettmarkedsføring både innenfor og utenfor Norges grenser. Han kommer fra stillingen som Business Development Manager i TradeDoubler, der han hadde ansvaret for forretningsutvikling rettet mot det europeiske markedet.

Stig A. Waagbø Stig A. Waagbø
Konserndirektør digital, Media Norge AS
DIGITALE TRENDER SOM MARKEDSFØRERE MÅ PLANLEGGE FOR

Stig har det overordnede ansvaret for digitalsatsningen i Media Norge for Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og Fædrelandsvennen. Han har vært digitaldirektør i Aftenposten, adm.dir. i Romsdals Budstikke, portalsjef i SOL og jobbet med digital forretningsutvikling i Orkla Media.

Svein Eriksen Svein Eriksen
CEO, Webtraffic
HVORFOR (ALLE) NETTANNONSER BØR BLI MÅLRETTET

Svein overtok i september som administrerende direktør for Webtraffic, et av Skandinavias største nettverk for internettannonsering. Han bygget opp Webtraffic, og har i mange år hatt sentrale digitale lederstillinger i Schibsted. Webtraffic-satsningen omfatter også Audience targeting (målgruppebasert annonsering på nett).

Pål Børresen Pål Børresen
VP Advertising Insight, Schibsted ASA
HVORDAN KOMMUNISERE EFFEKTIVT I AVIS OG NETTAVISER

Pål er en av Nordens fremste fagpersoner innen ROMI (return on marketing investment) og effektdokumentasjon av markedsføring for print- og digitale medier. Pål ble kåret til Årets foredragsholder for 2011 av Annonsørforeningen (ANFO).

Konfransierer Mediepuls (dag)

Anita Dietricson Anita S. Dietrichson
Markedsdirektør, Fædrelandsvennen-konsernet
Anita er ansvarlig for markeds- og salgsstrategien for konsernet Fædrelandsvennen, som i tillegg til Fædrelandsvennen  omfatter fire lokalaviser. Hun innehar flere styreverv, deriblant lokalavisene og mediesamkjøringen Sørlandspakken som eies 50/50 av Agderposten og Fædrelandsvennen. I tillegg er hun styreleder i Motion. Hun er også sentral i utviklingen av Schibsted Norge og Schibsted Sverige sin salgsstrategi. Anita har tidligere vært styreleder i Fire Store, formann i markedsføringsforeningen i Kristiansand og er for øvrig en engasjert forretningskvinne.

 

 Frode Ugland Frode Ugland
Utviklingssjef, Mediehuset Fædrelandsvennen AS
Frode har siden 2009 hatt ansvaret for forretningsutvikling i Fædrelandsvennen med hovedfokus på digital markedsføring og produktutvikling. Før dette var han i 6 år salgssjef med ansvaret for mediehusets satsning i det nasjonale reklamemarkedet. Frode var sentral i etableringene av salgsselskapene Fire Store og Storby, og ledet prosessen med å etablere mediesamkjøringen Sørlandspakken. Han er initiativtaker og komitéleder for Mediepuls.

Konfransier Mediepuls Awards (kveld)

Kjersti Løken Stavrum Kjersti Løken Stavrum
Redaktør, Aftenposten
Kjersti er redaktør i Aftenposten, hvor hun blant annet har ansvaret for A-Magasinet. Etter 9 år i Aftenposten, ble hun i 2001 sjefredaktør i Ukebladet KK. I 2005 gikk turen tilbake til Aftenposten som feature redaktør og ansvaret for relansering av A-magasinet. Kjersti er også styremedlem i den internasjonale organisasjonen INMA (Newsmedia Marketing Association) med over 5000 medlemmer fra over 80 land.

Arrangører:

Fedrelandsvennen Gevir Kommunikasjon Aptum Kommunikasjon Fundament
Tekniske arrangører
Imperiet TeamWorks